workout

nu har jag varit duktig! istället för en löprunda ute i kylan gjorde jag lite styrekeövningar inne. jag jobbade mage och armar och ben = squats (som vi lärde oss på ryttartalangens fysträing).
squats är knäköj och är en jättebra träning som man kan göra på 4 minuter och jag lovar att det ger träningsvärk om man kör ordentligt! man ska alltså göra så många squats/knäböj man kan på 20 sekunder sedan vila 10 sekunder, squats i 20 sek och sen vila 10 osv i 4 minuter. man kan göra det som en tävling om vem som kan göra flest. men det är det lägsta antalet som räknas. det spelade ingen roll om man gör 20 de första gångerna om man bara klarar av 7 i slutet, för då är det 7 som räknas. gryyymt bra träning!
här kan du se hur riktiga squats ska göras: http://www.youtube.com/watch?v=Ikn8SF7XYxE&feature=player_embedded 

sedan körde jag lite zumbapass och bodypump som jag letade upp på youtube. skitkul! men kände mig lite fånig när jag studdsade omkring själv i vardagsrummet. jag gjorde det mest för att det var lite kul. men fan vad jobbigt och svettigt det vart!
på denna sidan fanns det flera stycken ganska bra 10 minuters workouts: http://www.youtube.com/user/TiffanyRotheWorkouts?feature=watch

nu ska jag dra till stallet för att ta in hästarna och sen ska jag iväg med prinsessan och rida i ridhuset! <3


helt sjukt hur svag jag har blivit i vänstern.. måste börja jobba upp det utan att det gör för ont eller blir fel! lyfter 4 kilo mer på höger och det känns ungefär lika tungt.. sjukt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0