21 september

Jag gillar denna dagen. Först löshoppning med våra 2åringar vid 9:30-11:00, sedan lunch/hemmalektion i företagande, sedan fucking eftermiddagsstalltjänst vid 14:30 och ikväll blir det pay and jump för lillemor! hon får skutta runt en 1,25. det var sååååå länge sen hon hoppade på riktigt. nu får vi se hur detta går! vi ska ju faktiskt tävla i helgen. hihih. ida-darling kör mig! känner mig så hjälplös och utelämnad, utan varken trailer eller bil med dragkrok... tur att raringarna här är så underbara så att de kör runt på oss.

i helgen får jag i alla fall ha mitt eget släp i alla fall. mhmm. för jag får träffa min kära mor, syster och ponny på lördag! wohooo! längtar!

börjar känna en ganska stark hemlängtan nu. längtar efter min älskade familj, mina mor- och farföräldrar, mina kära vänner, mina andra små djur, min säääng och pappas mat!
det är rätt sjukt, ludde bor typ 15 minuter från mig och vi har inte setts en endaste gång här nere.. jag har fööör mycket att göra hela tiden... vill ju träffa min bror!

tillbaka till det som fokus ligger på här nere, hästarna.
leffe kunde faktiskt galoppera lite idag. duuuktig häst! han tog till och med och galopperade över bommarna på marken korrekt! ojojoj! då var jag en stolt fågelmamma!
lille krake, han fattar ingenting och är så harmlös. dom andra hästarna bara tuffar på och springer runt där inne. men leffe är så försiktig och förstår inte alls vad han ska göra. men det kändes som om poletten är på väg att trilla ner nu. imorgon blir det sadel på för första gången. i måndags elastisk gjord och schabrak, igår fast gjord och schabrak och imorgon sadel. spännande!!

vi hade även en häst som gjorde en kullerbytta idag på löshoppningen. hon vart lite övermodig och hoppade av alldeles för långt ifrån första hindret och landade liksom i det, så att hon gjorde en kullerbytta och gled på nosen in i andra hindret där hon rullade över och låg i bomhögen på rygg. fan vad vidrigt det såg ut. och där låg hon på rygg och väntade på att vi skulle ta bort bommarna runt omkring henne så att hon kunde resa sig. jävla skön häst, klok som fan. ingen panik där inte. hon gjorde sig inte illa i alla fall. lite skrap på mulen och tandköttet, men inget mer. nästa gång tänkte hon igenom allting ett steg till och löste det fint. hon behövde en liten tankeställare bara. bänga tottisarna!

nu ska jag skriva loggbok och vänta på att ida ska komma hem. då ska vi försöka hinna med lite företagande innan jag ska ut och bada lilly innan stalltjänsten.

hejjjjs!


normala brudar på g-lund! (enda gången utan ridkläder.. vi sover även i våra ridkläder.)


tattat bilderna från sofia!

18 september

lilly och pelle råååhh! trötta ponnisar!




sedan vart det äventyr runt flyinge med alla mina cepebarn! <3







sedan blev det en tur till flyinge för att mysa och borsta på våra djur! sandy var mysig och coola lillhingsten chillade!


mina upeare är samlade framför teven för att se kungen vinna em! alltså, roffe är grym!

18 september


dagens to-do-list. börjar faktisk se rätt avkryssat ut. nice!
tvättat typ 10000 maskiner idag! score. min tvättpåse är typ tom.
nu ska bara schabraken tvättas också. fy fan.

men hagarna är mockade, boxen är mockad, maten är fixad och rummet är städat. nu ska jag bara rida, skriva loggbok, fixa bebisarna nere på flyinge och så ska vi lastträna pelle. kommer nog inte hinna klart för em-finalen börjar ikväll vid typ 10.. damn. måste sova!
min natt var inte suuuperskön. den dära ida tänkte på för mycket spöken och när en grej ramlade ner från hyllan i hennes rum var det nog. haha, hon kom in till mig och frågade om hon fick sova där. det fick hon. men sen började hon skrika och peka på min säng.. jag hade tydligen en sängkompis. mr jättespindel. hehe, no big deal. jag tog mr och gick ut i köket för att visa dom andra. jag tror att hela huset vaknade av gallskriken.. det var ju bara en harmlös spindel.

tillslut hamnade ida i min 90säng. efter att vi hade varit och försökt klämma ut hennes säng genom dörren till korridoren. det lyckades icke. natten var lång, trång och varm. men lite mysigt med mänskligt sällskap. hade ju det förra lördagen också, kanske blir en tradition. vem blir det nästa helg..?

nu tycker sofia att vi ska ta tag i livet.. men ´njaa... får väl se.

17 september

igår var vi på äventyr. marietorp. vart inte ett skit.


idag vart det hoppning av lillemor och tur på galoppbanan med sandy och ida och yankee. sedan glodde vi på elitfölsauktion. mhmm, många fina bebisar som såldes för skyhöga priser. jag köpte ett par stycken. bland annat en för 150 000, en för 120 0000 och så en för 110 000. tur att man är gjord av cash!
för att sen gick jag och brände ännu mera pengar. köpte ett par svarta pikeur! som jag har längtat.



nu masserar ida mitt lår. hon är för söt den lilla människan. kom på en sak jag glömde som gör henne ännu mer speciell. hon använder hårblåsen väldigt ofta. och inte till håret.. utan under täcket.. hmm...?

nu är frågan om vi ska cykla till affären eller inte.. dom stänger om en halvtimma.. hinner vi ens?

partanen pratar konstigt, sätter i halsen, spyr, spottar omkring sig och är allmänt konstig. hon har ballat ur totalt!
vi har döpt om sandra till samyang ramen. vår lilla fakechinese!


det spårar sakta men säkert ur, totalt! men vi gillart!


17 september

pelle råhhh!


idisch moberg

den konstigaste människan i huset är ida.

hon är rädd för glödlampor. men tycker åska är fascinerande.
det hon inte är rädd för är myror, men hon tycker dom är obehagliga.
hon smaskar och plonkar jättehögt.
hon ser söt och snäll ut men är egentligen ett litet monster..
hon är allergisk mot röda saker men äter det ändå.
hon kan låta som storkar.
hon kan inte säga köttfärs och imorn.
alltså, hon kan inte säga r.

detta är bara ett litet urval av vad den lilla 150-människan gör som är helskumt..

16 september

äntligen helg! mhmm!

sandy var grym igår på träningen för gielen! bästa dressyrtotton!
lillhingsten var också duktig igår och kunde springa duktigt på lina. idag gick det dock trögare. han var lite seg idag och snurrade faktiskt runt en gång av förvirring. stackars leifa, helt chockskadad. dom andra hingstarna bråkar och lever rövare medan leffe lunkar på, fast utan kontroll på kroppen... noll koll! hoppas han växer i sina ben..

har fått reda på stammen! yeeess!

nu hoppas jag bara att han kommer in på blup också.


folket här är är störda i huvudet. känns bra! inte bara jag alltså.
just nu: ida smaskar och äter kräm fast hon inte tål det. sofia pratar konstigt och med fula ord. mattis är bitter och högljudd. och sandra och leo är på stalltjänst.

nu ska vi snart åka till marietorps ridsport och bränna mer pengar.. illa. har redan gjort av med för mycket pengar..

min häst var i alla fall duktig idag när jag red ute i solen.
här är ett bevis på att min häst är cool.


diskussionsämnet är: vad ska vi göra ikväll...?
hmmm. återstår att se. jag vill åka till malmöööö! heheh.

pusshejsss!

14 september

Vääärdelös bloggare!

Men jag skyller på folket här. hehe. nej men, det är så långa dagar och sena kvällar så jag känner att jag bara måste sova. Men nu fick jag lite tid över. Så nu passar jag på. Man får passa på när dom andra har saker att göra liksom, så att man kan stänga in sig på rummet en liten stund.

Det har i alla fall hänt så sjukt mycket sen sist. FÖÖÖÖR mycket! exempel: den 31 augusti märkte vi att en av hästarna var väldigt hängig och vid en närmare anblick pulserade hela halsvenen och bringan och hon hade 72 i vilopuls.. hon fick direkt åka till helsingborg. men fick tyvärr tas bort på grund av hjärtfel. fy fan! 1 september var en riktig jävla deppdag..
min telefon dog även ett tag efter ett riktigt jävla ösregn. jag kunde hälla vatten ur telefonen... ett jävla mirakel att den fick nytt liv igen och funkar som vanligt igen! gud välsigne HTC Incredible S!
har även haft helgstalltjänst på flyinge och slitit som ett djur. fick i alla fall köra bobbisen!
 


vi har ganska speciella matvanor..



före..


efter..

vi har många olika roliga husdjur i källaren. inte minst grodor, paddor och jätteskalbaggar. men även dessa:



dålig humor är en del av den sanna gustafslundsandan.


mitt rum är fint:



våra kylskåp är ständigt underbart fina! det var utgång i malmö i helgen och som förberedelse konstruerade jag denna lista:



och till lite hästar nu då..
lilly har blitt på lite bättre humör nu:

...eller...?


jodå! fin häst!


ville ju bara hälsa på sofia ju!

snyggingsandy då?
jo han är duktig! men en riktig jävla dressyrhäst. han har nu hoppats uppsuttet två gånger i sitt fyraåriga liv nu och tyckte det var rätt onödigt, men han var väldigt lättövertalad i alla fall.



har även fått min inridningshäst.
låt mig pressentera Queensland, 2009, hingst, hannoveranare, än så länge okänd stam. Olof måste bara langa fram passen!
Jag kallar honom leif, eller leffe!



vi trivs, jag trivs! dock har vi inte vant oss vid skånevindarna ännu...



men det händer liiite för mycket saker hela tiden.. denna vecka startades nämligen med att en av de tre hannoveranarhingstarna hade rest sig mot väggen och fastnat med hoven mellan väggen och ribban över väggen. det hade kunnat gå hur illa som helst. men han löste det själv som tur var..
sedan när vi åkte för att hämta flyinges fyra inridningshingstar släppte vägen och vi for i diket med den lilla lastbilen med två hästar i.. det hade också kunnat gått hur jävla illa som helst!!! fy fan vilken tur att vi inte välte helt! då hade vi inte fått ut hästarna. luckan är ju nämligen på höger sida och det var den som var ner mot diket och gärdet.. usch! som tur var gick det bra och hästarna har hittills inte visat på några bestående skador mer en såren de fick..


fy fan! aldrig igen!

vad kan jag mer berätta...?
*jo, jag har hamnat i ett hus fullt av folk som är lika störda i huvudet som jag! hur fan gick det till..?!?!?!
*jag bränner för mycket pengar..
*äter för mycket godis och onyttigheter..
*och sover för lite..

++++++ att jag saknar alla där hemma sjukt mycket!! det är jobbigt att bli vuxen..

RSS 2.0