17 augusti

nicee dag. men rörig!

uppstigning tidigt för att bli klara i tid till att skjutsen skulle komma. halv tio skulle den komma. men den kom aldrig.. när vi hade pratat med snubben i receptionen och ringt till vår charterguide kom den en grön golf insladdandes med en skitskön snubbe. han körde som en dåååre! ..som alla andra här. fattar inte att man inte ser mer olyckor här!
aja, väl på plats fick vi sitta och lyssna på ett gäng feta ryssar innan det bara stömmade på folk! båten skulle gått vid tio, den kom iväg vid typ halv tolv.. (y) när vi väl hade kommit iväg fattade jag ingenting. några skulle hit och några skulle dit. alla instruktörer på båten sa olika. till slut bestämde jag mig för att lyssna på vad den första snubben hade sagt, som också var han som hade hämtat oss. så jag gick upp på soldäcket och där träffade jag en svensk familj. inte heller dom fattade något. efter ett tag kom en instruktör upp och förklarade olika tecken och hur vi skulle göra vid olika tillfällen.

väl framme på plats var det också sjukt rörigt! jag var glad att jag hade dom svenska grabbarna att snacka med. kändes lite tryggare! farmor smet iväg med en gång och snorklade, medan jag fick stå i värmen och fatta nada! stod och såg på henne när hon guppade omkring i den turkosa vattnet! min coola farmor!

tillslut kom svenskarna fram till att man var tvungen att gå ner för att få sitt gruppnummer. jag var i grupp sex. det dröjde ett bra tag till så jag passade på och bada och snorkla under tiden. när farmor och jag sedan satt och chillade uppe på soldäcket kom snubben som hade kört oss och ropade på mig. jag fick istället vara i grupp fem, för en hade hoppat av. och hallelujah för det, för det var i samma grupp som dom svenska grabbarna. annars hade jag fått dyka med ett gäng hemska ryssar eller iranier..

det var så häftigt! vi fick bröd att mata fiskarna med så att de skulle komma nära. och sedan blev vi fotade och filmade. hur mycket fiskar som helst, görhäftigt!

sedan var det upp och chilla på soldäcket och bada som gällde innan och efter lunchen. sedan bar det av vidare till ett annat ställe där vi också skulle dyka.
på vägen till det andra stället blev jag utbjuden av en iranie, en äldre snubbe, en vuxen. vad tror dom egentligen! jag är 19!!

på det andra stället var det nästan häftigare att dyka, vi gick ner skitdjupt och simmade längst med botten. även denna gången hade jag turen att vara med de svenska grabbarna. dom ändrade nämligen om grupperna massor, för det var sjukt många som ballade ur. denna gången fick vi även vara nere längre. sjukt coolt. det enda som var illa denna gången var att jag fick ett värdelöst cyklop som gjorde skitont! jag skulle tagit mett eget.. hade ju mina egna simfötter, och instruktörerna var faktiskt imponerade av dom! hahaha.

sen vart det en stunds väntan till, med badande och hoppande från båten och soldäcket. plus massa impulser att vilja skjuta dom där hemska ryssungarna!! fy fan för barn!!! och ännu mer fy fan för ryssbarn!

till slut återvände vi hemåt. alla rätt nöjda och glada! vi fick skjuts hem av den dära pajasinstruktören som även hade hämtat oss på morgonen. och då blev jag utbjuden igen. hahaha, tänk vad lätte det skulle vara och hitta en bra grabb hemma i sverige om det var så hära!!

nu är vi trötta och hänger på hotellrummet i en varsin handduk och dricker bacardi och äter chips! livet är ju rätt nice! när vi orkar ta tag i livet ska vi gå ut och äta. och då blir det nog något riktigt köttigt, för farmor är sugen på en rejäl pepparstek! ..har fått höra det ett antal gånger! hahah.

pussss!















 smygfotar farmor.

mina svenska homies!

pajasinstruktören!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0