GIBRALTAR!

en bra, bra dag!

Bästa NV va ju som sagt på Gibraltar i fredags. Det var vääldigt trevligt! Och jag måste påstå att skolan är bra! Att få göra sånna här saker lyfter verkligen allt! ;D

Vi åkte från skolan vid halv 9 typ. När vi var framme på gården bytte vi om och då blev det att hämta små lurviga pollar i hagen för att sedan rida ut i typ två timmar i underbar natur! :D
Jag fick en jättefin polle! Eidfaxi. Det var ena av gårdens två hingstar. Men han var nog den snällaste hingsten jag har vart med om! Hehe, men han va fiin! Skulle fått rida en av hans söner först, Litur. Men bytte till Eidfaxi. Hehe.
Det roligaste på hela ridturen var nog när Maddes häst stack med henne. hahahaha! Den lille plutten bara försvann som ett streck. Haha.


bäästa NV.




fluffiga pollar.


Litur.


Eidfaxi.


Eidfaxi.




on our way.


fiint. red på roxens strand

Efter ridningen grillade vi korv. Cathrine stog o pratade om vad vi behöver göra innan Hästskötarexamen och helt plötsligt skriker hon: "Titta! Min korv kissar!" HAHAHAHAHAH! Men det såg fan ut som det! Fett kul! Och speciellt att ens lärare säger så. Hahah! Så jävla rätt!
Efter att alla korvar hade kissat klart och vi var mätta så hade vi lite "lektion". Hehe. Vi gick igenom palpation på hästar. Det var intressant och bra. Önskar alla skoldagar kunde se ut så här. Hehe.


koorv.





Bääästa NV!
Braa dag! Puss på det!

Nu efter I en annan del av Köping och Blåsningen är det väl dags för sängen kanske.. Men borde väl plugga lite till.

PussoHej!<3

Kommentarer
Postat av: patricia

Jag brukar rida Eidfaxi när jag är där med :D Underbar är han :D

2010-01-22 @ 20:03:51
URL: http://patriciatharning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0