11 augusti

Hemma från halkbanan. Det var sjukt kul! Och nu vet jag att jag aldrig ska köpa en bakhjulsdriven bil om jag vill köra på vinterväglag.

Men nu önskar jag mig en bil med stödhjul. (a)






Fördomar.. Det är inget jag gillar. Men sanningen är att vi alla har fördomar. Det är illa med fördomar, men ännu värre är det när man märker att ens fördomar stämmer.
Det hände idag för mig. En av de andra eleverna som var från Hagas trafikskola och körde den andra bilen blev av med sin mobil. Hon var helt säker på att hon la ner den i sin väska och stängde dragkedjan. Hon testade att ringa till den med den var avstängd, som den inte hade varit innan. När alla började leta började killen framför mig skruva på sig och hålla på med sin egna mobil. Killen var utlänning och kunde knappt ett enda ord svenska.. Där började fördomarna..
Efter ett tag när ingen hittade mobilen och bilen de hade åkt i var genomletad flera gånger så ringde hans telefon, men innan den han ringa hade han redan rest på sig.
Sen på något underligt sätt hittade han hennes telefon i gräset när han var ute. Hmm.. Hon hade inte ens varit ute på gräset...? Undra hur det kan komma sig?!

Fördomar är inte bra! Men jag kan inte säga att mina fördomar har blivit färre sen jag började jobba i Hageby. Folk försöker ofta luras och tror ofta själva att de har blivit lurade. Det måste vara hemskt att leva i ett så oärligt samhälle.

Jag menar inget illa med detta och rasistisk är det sista jag vill vara. Jag försöker även att inte dra alla över samma kam och vet att det inte är så. Men fördomar finns och kommer nog alltid att göra det.

Nu ska jag till stallet.

PussoHej!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0