Liseberg!!!

Igår hade vi en heeeelt underbar dag!! <3

I måndagskväll, efter paketletandet, åt vi fondue. Något som Martina och Lisa aldrig har ätit. Det var underbart trevligt! Efter det så bäddade vi med massa madrasser i vardagsrummet och la oss där och tittade på den underbara filmen P.s I love you. Den filmen är helt helt underbar! Jag gråter som ett litet barn när jag ser den. Och jag är inte en sån som gråter så ofta... Alla som inte har sett den måste se den, för den är lätt värd att se.




Igår då.. Då kom Anna och Stefan vid ungefär halv 9 och plockade upp oss. Vi stannade och käkade på en rastplats ett koppel av mil från Göteborg. Det var en mysig rastplats med en bro och en sjö och lite annat trams.. Vi var framme i Göteborg vid ca halv 12. Då möttes vi av ett stängt Liseberg. Inga karuseller gick och det var köer av folk utanför. Tankarna om att det skulle vara stängt idag började rulla runt i skallen på mig. Men som tur var så var det bara så att dom inte öppnade fören klockan 13.00. Vi fick stå och vänta ett tag men sen fick vi köpa inträdesbiljetter och åkpass och gå in. Det allra första vi gjorde när vi kom in, förutom att kissa, var att gå till Balder. Vi fick stå och vänta ett tag för dom hade inte öppnat någon karusell än, men sen så!! Vi kom med det första tåget som gick för dagen och fick bra platser! Älskar verkligen Balder!
Sen blev det Kanonen och såklart radiobilarna. Radiobilarna är verkligen urkul när man utser ett offer. Jag är glad att inte så många andra har kommit på detta, för då skulle det inte vara lika kul att åka och kön skulle nog vara lång.

Det blev mycket radiobilsåkande, men även annat också. Att skrika Glenn i panik i bergbanan när man åker förbi folk är kul, och att skjuta dajmkulor ur sugrör på folk är också kul. Man kan göra många roliga saker på en nöjespark! Och speciellt om man är med bra och roligt folk! Puss på er allihopa! <3

Tyvärr regnade det inte som vädergubbarna hade förutspått, så köerna till attraktionerna var långa.. Så tyvärr åkte vi bara balder fyra gånger, uppsvinget två gånger och kanonen, höjdskräcken, spinrock och bergbanan en gång. Sen åkte vi ju lite annat också men dessa är ju dom mest värda karusellerna att åka! Flumride var det alldeles för lång kö till så den åkte vi aldrig..

Det som var bland det roligaste på hela dagen var när två feta norskar åkte Kållerado med oss och sonen fick en av strålarna mitt i ansiktet! Det bara rann vatten om honom!

Något annat som vi skrattade åt så att vi nästan dog var en bild an mig i balder. Hur ful kan man bli?  Jag såg ut som något slags spöke eller monster eller något.. Hahaha.. Det var synd att vi inte köpte bilden, det var den värd!

Nu ska Martina och jag gå och äta frukost. Hon blir kvar här en natt till, vilket jag verkligen uppskattar!! <3

PussoHej! <3


Älskade Balder!! Vi fick åka blått tåg varje gång..



Lisa och jag i Balder. Är vi inte sööta?
Foto: SnyggveMartina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt ni låter som ni hade, jag älskar din blogg... sen vill jag säga att ni på bilden är snygga!

2009-08-12 @ 15:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0