6 april

Kass bloggare - yesbox.

Men jag kan i alla fall meddela att jag idag har fått min tappskokompetens. score! jag har varit med HG Kjörsvik hela dagen. och igår gjorde jag den interna hästskötarexamen. imorgon får jag veta om jag klarade det så att skolan betalar den riktiga.. herregud! har gått och sen igår och bara funderat och fått ångest. hooooppas!

Det som har hunnits med sen sist jag skrev är också att Lilly så klart blev skadad igen. hon fick in en hagkompis brodd precis under hasen och det blev ett riktigt köttigt sår. hon blev väldigt svullen men inte halt som tur var. men jag vågade inte riskera någonting så därför fick hon vila igen, men fortfarande gå ut i hagen och så.
Men nu är hon i alla fall igång igen, nästan helt. idag blir det väl första gången hon går ordentligt. men hon har varit igång i två-två och en halv vecka någonting. idag ska jag nog ta fram lite bommar och cavaletti. weeiii! och sen hoppas jag på lite lätt hoppträning på tisdag nästa vecka. sen så kan jag börja fundera över tävlingssäsongen.



En till nyhet, jag har lyckats fått Pompeskrutt såld. på söndag ska vi leverera honom. det känns som en jättebra familj. det är en 14-15 årig tjej som ska ha honom och kanske så smått börja tävla lite, både hoppning och dressyr. Jag tror och hoppas att det blir bra! Känns lite tråkigt att lämna ifrån mig honom nu! nu när han är så fin, och han har ju potential att bli ÄNNU finare! men ändå skönt att jag får mer tid åt skolan nu och kan lägga ner mer energi på Lilly.


Nu vidare till stallet! Hopps att regnet kan hålla sig borta. Det har kommit lagom till att jag har åkt till stallet flera dagar i rad nu. kuuuuul!

PussoHej!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0