31 augusti

Jag har en väldigt fin häst!

Hoppträning idag och det gick jättebra! Lilly är så fin!

Jag älskar den hästen! <3


Quite Light är bäst!

Jag är så otroligt glad att hon är frisk och fin nu! Min bästa flicka. Nu hoppas jag bara att hon inte råkar ut för något mer. Hon har haft tillräckligt med otur nu! Min klantiga lilla häst.

Nu är det dags att sova.

PussoGodnatt!<3

dagens övning:

studsarna användes vid framridningen.

Endast relaterat avstånd i kombinationen. En räcke-räckekombination med drygt 7 meter.


29 augusti

Orkar inte skriva. Gick upp 04:30 idag. Hoppas jag kan skriva lite imorn. För detta har varit en dag värd att skriva om.

Finaste Lilly!

Fyra i första klassen och femma i andra! Bra start på tävlingsterminen efter att varit skadad i tre månader! Bästa!




Bästa Quite Light!

PussoGodnatt!<3

24 augusti

Fin fin fin häst!

Hoppträning idag och det gick super! Det känns som hon är i en ganska bra form nu. Och det kändes väldigt bra att hoppa ordentligt igen. Första gången sen i maj.
På söndag är det tävling i Finspång som gäller. Hoppas på att allt går som det ska och kanske bättre ändå.

Nu ska jag sova. Är sjukt trött!

PussoGodnatt!<3

18 augusti

Länge sen jag skrev. Inte bra. Men nåt som är bra är att Lilly har kommit igång mer. Hon är riktigt fin! Hoppade lite igår. Hon var superfin! Hoppade en räcke-räcke kombination med hjälpbommar och en oxer på diagonalen för att känna lite höjd. Och som sagt, hon var superfin!

Snart blir det stallet. Men idag blir det att ta det lite lugnt. Kanske ska utnyttja stubbåkrarna som äntligen finns igen..?

Jaja, vi får väl se hur det blir.

PussoHej!<3



prinsessan!

8 augusti

Min häst kom hem idag. Har inte hunnit hälsa på henne än, det får nog bli imorn. Nu är mina hästlösadagar slut.

Nu har jag äntligen anmält de första tävlingarna för säsongen. Känns bra!

Finspång 29/8   -   1,10 och 1,20
Skogslotten DM 11/9 och 12/9   -   1,10-1,20

Känns segt att behöva backa, men det är lika bra. Vi börjar lugnt och ser så att allt är som det ska.



PussoHej!<3

5 augusti

Igår tog jag och Elvira en sväng bort till Gäddersta. En mysig liten tur och faktiskt med sol.

Idag var mamma och hämtade Lilly. Mammi är på ridläger och har hittills haft Orkan, men Ellen ska tävla i helgen och måste rida Kakis lite innan. Så därför får Lilly åka och vara på ridläger till på söndag.

Så nu är jag hästlös i några dagar. Det ska faktiskt bli lite bra. För denna helg var ju planen PARTY! Fyllde ju 18 igår så det blir krogen på fredag och party lördag och så kommer släkten på söndag.

Nu ska jag njuta vidare av solen!

PussoHej!<3

3 augusti

Idag hoppade jag Lillan lite hemma på banan. Första gången sen i maj! Hon var lite ringrostig, men skötte sig fint. Vart lite studsar bara, en bra start.

Hon tyckte det var roligt att få skutta lite igen. Hoppas hon fortsätter att bli bra! Min fina lilla prinsessa!

Efter att vi hoppade åkte jag ner till Grönlund och hade lektion för Bella och Lilli. Lilli var inte i toppform idag, men skötte sig ändå ganska bra.
Vi körde lite serier. Både med studsar och linje med relaterat avstånd.


PussoHej!<3

RSS 2.0