31 juli

Jag har världens bästa häst, som vanligt! 
Varit på KLRF idag och tävlat. kan ju säga att alla odds var emot oss. ingen mamma, ingen trailer, glömt pass, glömd kavaj, värdelöst underlag både på framhoppning och bana, med mera, med mera.... MEN, Lilly var skitfin! 120 vann vi! Och i 130 hade vi ett skitpet, jag hamnade första utanför placering, och det var Daniel Svensson som var sist ut och petade ner mig.
Detta är antagligen den sista tävlingen på ett tag TYVÄRR.. Vet inte hur mycket jag kommer lyckas tävla nere i skåne. Har ju en för liten bil, som inte har dragkrok, och ingen transport.. Menmen, jag hoppas att det löser sig!



Pussss!


13 juli

Weeeeiiii! Mina nya ridbyxor har kommit! Så himla fina! Antagligen det finaste paret jag har just nu! Och perfekt satt dom! Nu är det bara mer pikéer som behöver införskaffas, sedan är jag redo för skåneland!


Pikeur Lucinda

Nu ska jag och hundarna gå en sväng eftersom min mor har snott min häst idag.

Hörs! Pusss!

3 juli

Fiiiinaste Quite Light!

Idag har vi varit och tävlat i Vingåker! Lilly var fin! I första, som var en 125, hade vi ett ner. Hon vart lite kort över en oxer, men det var ingen big deal. Fin runda annars. Och i andra klassen som var en 130 var hon skitfin! Lyssnade grymt och hoppade som en gud. Vi hade den snabbaste tiden och skulle ha vunnit om det inte hade varit för det sista hindret som var en trekombination.. Jag fick henne inte riktigt rak in så a-hindret petades. Väldigt retligt! Hade ju inte varit fel att vinna 2000 kronor, ett täcke och lite annat smått och gott.. Menmen! Hästen var skitfin och det är ju det som betyder något! Vi kom i alla fall 9a, så lite pengar tillbaka blev det.




Jag har även shoppat loss och gjort riktiga kap!! Två pikeur pikéer och två ridboxor, ett par helskodda pikeur och ett par knäskodda schockemöhle, detta för ca 1900! Finfint! Måste ju vara fin inför skolstarten ju!


Pikeur Cara, den röda, 465! ord. 930.


Pikeur Ronja, den ljusblåa, 350. ord. 700!


Schockemöhle Angelina, fast marinblå (atlantic), 450. Ord. 1569!


Pikeur Lugana, fast riktigt mörkblåa med svart-brun-grå skoning, 650. Ord. 1695!

KAP! Gav 1915, ord. 4894! Bästa Kvalite häst och hund!


Nu väntar jag bara på att mina andra nyinköpta Pikeur ska komma!

Pikeur Lucinda, 1616.


Pusss!<3

RSS 2.0