Mantorp o elitlaget.

Igår. Igår va det Mantorp som gällde. Det gick rätt bra fast hon var skitspänd och stog emot asmycket hela tiden. Men det får man väl ta. Det var ju faktiskt den första inomhustävlingen. Ao, eller typ.. Vi red ju 100-110 i Tollstad för typ ett halv år sen, den första tävlingen. 
I 120en i alla fall hade vi ett bajsigt pet i omhoppningen. Annars var hon fin, men som sagt stog emot asmycket. I 125an som var en ackumulator fick vi fetaste missförståndet in i en relaterad linje där det skulle vara fyra galoppsprång. Vi fick värsta pluppsprånget in och hon stog emot jättemycket och lyssnade inte framåt alls. Så hon gick på fem där men fick inte alls plats så hon rev oxern ganska rejält och sen rev hon även hindret som var efter den linjen för att hon inte riktigt hann med. Men resten av banan hoppade hop upp sig så mycket att jag nästan flög av i varje språng. Och jokerhindret som låg på typ 135 hoppade hon som om det inte var någonting, även om det var ett jättesmalt räcke utan marklinje med endast två bommar uppe i luften. Haha, bästa pollen! I båda klasserna hamnade vi precis utanför placering. Men jag är nöjd med dagen ändå. Och höjderna är ju inga problem! Nästa tävling blire debut i 130! :D

Igår var vi på möte på Skogslotten med nya elitlaget också. Vi käkade pizza och dajmtårta och pratade om hur vi skulle lägga upp lagträningen osv. Ett förslag var typ Markebäcksträning, fast på Skogslotten med Daniel Svensson istället. Haha. Inte alls likt men ao.. Saknar träningarna på Markebäck för Anna! Synd att inte storhästryttarna vill åka dit. Men det här blir säkert jättebra också! Det ska bli sjukt kul i alla fall! :D

Nu ska jag åka till stallet och klippa Lilly.

PussoHej!<3

Mantorp imorn!

Oj vad dålig jag har varit på att blogga i den här bloggen.
Igår red jag i alla fall på fältet och trimmade lite dressyr. Gramanen fick åka på för att jag lättare skulle komma åt henne i galoppen. Man behöver ju inte hålla nått i den, hon skärper sig ändå bara hon vet att den är på. Det är skönt att ha gramanen i galoppen nu eftersom hon inte slänger upp huvudet och studdsar som en giraff och håller på då. Men överlag va hon fin igår. Nått bråk vart det, men hon skärper sig snabbt.

Idag red jag också på fältet. Inte kul att rida på den översvämmade ridbanan. Idag var hon rädd för ALLT! Hon började med att kasta sig på stallplanen för att hon fick se Kakans gröna moppe. Sedan var det rabbarber, hönshus, pinnar och lite allt möjligt som var livsfarligt. Haha. Jag funderar på om jag ska dra ner på kraftfodret lite.. Hon har så mycket energi nu så det räcker och blir över. Fast energin behövs ju när vi hoppar, så jag får se hur jag gör. Haha. Idag när jag red så var hon överlag jättefin, men stundtals så var hon mer i luften än på marken.. Hennes luft hopp är inte att leka med. Hon hoppar HÖGT! Haha. Lilla pluttan kan ju hoppa i alla fall.

Imorn blir det tävling på Mantorp. Pepp!

Nu ska jag sova.

PussoHej!<3


Hoppade hemma

Hoppade Lillyskrutt hemma idag. Hon gick som en klocka! Underbara häst! <3
Mantorp på söndag, 120-125. Ska bli KUUUL! :D

Orkar inte skriva mer nu. För nu ska jag sova.

PussoGodnatt!<3

Söndag.

Sista dagen i veckan!

Idag har vädret varit lite bättre. Det regnade på förmiddagen men var uppehåll på eftermiddagen. Men det blåste jättemycket! Halvstorm!

Idag har jag slappat och tagit det lugnt. Det är ju inte så frestande att gå ut i det här vädret. Ångrade nästan att jag inte tog långkalsonger till stallet. Ellen och jag bytte hästar idag när vi red. Det var så underbart att rida älskade lilla ponnyplutt igen. Det var ju ett tag sedan. Han är som en liten ferrari, jag har verkligen saknat den där galoppen! Helt underbar!!!!
Ellen kom fram till att Lilly var svår att rida, men jag tror hon hade det ganska kul. Det är ju en rolig häst att rida! Fina lilla pluttan!
Glad att vi har så fina hästar! Dom är finast!

Nu blir det Mannen under trappan!

PussoHej!<3
 

 

Orkan<3




En jättegamal bild på mig och Orkan. Kanske 2006..?


Höst.

Resumé av helgen.

Igår kom mormor och morfar hem från sin resa. Det va visst igår dom skulle komma, jag trodde det var idag. Vi firade mormor med lite fika uppe i Hageby. Trevligttrevligt!

Inte lika trevligt var mitt uppvaknande igår.. Mamma kom ner och berättade att ena marsvinet höll på att dö. Så jag for upp ur sängen och möttes av en gråtande Ellen som hade sovit i Hageby men som kom hem till Flippan så fort hon fick höra. Efter någon timme hade han somnat in. Han var ju rätt gammal så hans tid var ju inne nu. Men det är alltid lika sorgligt när sådant händer! Vila i frid!<3

Igår var vädret inget vidare. Det bara regnade helatiden! Usch! Vill inte ha höst, vill ha sommar! Lilly fick vila igår, det ger ändå inget att plaska omktring på en översvämmad ridbana eller halka omkring på ett fält med regnet ösande ner. Min lilla häst är ju inte heller särskillt förtjust i regn. Hon hatar det rent utsagt.

I fredags blev det dressyrarbete med bommar. Hon har en liten trottsperiod i galoppen nu, men när jag fick igenom det vart hon jättefin.

Nu bär det av till stallet. Hoppas att vädret håller sig! Det blåset som bara den men inget regn nu i alla fall.

PussoHej!<3

Grattis mormor!

Idag är det ingen vanlig dag. Nej det är mormors födelsedag! Hurrahurrahurra!
GRATTIS MORMOR! <3

Igår for mormor och morfar till Amsterdam och är borta till på söndag. Och nu blir det våran uppgift att sköta allt på gården. Och det har jag inget emot! Det jobbigaste blir väl morgonen imorn innan skolan.. Men det är bara att ta sig i kragen och göra det.

Idag när hästarna skulle in ville dom inte det, även om det vart senare än vanligt. Fenja kom först lunkande. Men dom andra hade ingen lust att komma. När dom till sist kom hittade Benjamin på lite hyss. Han vet ju inte riktigt vart han bor än och vill gärna gå in i den smala gången till sadelkammaren bredvid Glámas box. Där ville han även smita in även idag och till hans glädje hittade han en havrehink där.. Haha, sötponny! Han kollade upp lite förvånat när jag ropade på honom och sedan fick jag leda in honom till sig.

Jag red Lilly på fältet idag eftersom ridbanan var översvämmad! Det blir mörkt fort nu och det är KALLT! Det gick lite sisådär idag. I början var hon jättefin, men ballade ur lite i galoppen. Men det var okej, ingen katastof. Jag fick ju igenom det till sist.
Något som var ganska obehagligt var att Gubben (den psykstörda grannen) stod och kollade på mig i mörkret när jag red. Han är så obehaglig! Man vet aldrig vad han kan hitta på! Usch!

Nu fryser jag, så nu blir det en varm dusch och pannkakor innan kvällsfodringen.

PussoHej!<3


RSS 2.0