19 mars

packat o klart.

Vaknade imorse av att Dessie ringde. Daniel Svensson hade tydligen ringt och varit sjuk, så träningen vart inställd. Tråkigt som fan! Jag som hade sett fram emot det massa. Skulle ju få hoppa bäästa ponnysen liksom! Men aej. Det blidde inget med det.
Men måste erkänna att det var ganska skönt att vara hemma idag. Fick mycket nyttiga saker gjorda. Hann dessutom vara i stallet i drygt 5 timmar och fixa och packa allt inför imorn. Mamma och jag åkte till Fruängen och red också. Lilly var fin. Jobbade inte så hårt idag, vill ju spara på henne.

Jag har äntligen fått tag i en praktikplats också! Får vara hos Torbjörn och det ska bli superintressant och roligt.

Nej nu är det verkligen dags att sova. Ska upp tiiidigt imorn! Vi åker från stallet halv 7 och hoppas på att vara i örebro vid 9. Första klassen börjar sedan vid halv 11 och jag har starnummer 5 i första klassen. Då hinner vi stalla upp och så innan jag ska rida och Lilly får återhämta sig lite efter resan.

PussoGodnatt!<3


fiinaste! <3



18 mars.

woho, en braa helg närmar sig!

Nu taggar jag som en gnu inför helgen! Imorn är det Daniel Svensson-träning med skolan. Och det får bli Orkanen jag tar med mig istället för Lilly eftersom det är första omgången i eliten i Örebro i helgen. Så Lilly måste ju vara i toppform då och måste spara på sprången. Tre dagar i rad behöver hon inte hoppla. Men det ska bara bli kul att ta Orkan istället. Saknar min lilla ponnyplutt. Så hiiimla roligt att rida honom igen! Underbart!
Sen taggar jag järnet inför eliten! Bästa Skogslotten! Jag får rida som young rider i laget, Amanda Lundberg som junior och Jojjo Jonsson och Albert som seniorer. Nu hoppas vi på laget! Heja oss!

Nu ska jag ta o sova. Ska bli skönt!

PussoGodnatt!<3

bääästa ponnyn! <3

tävling linköping och katrineholm

jag lever. bara så ni vet.

Måste säga att mitt liv är ganska fullbokat just nu. Ingen tid över till bloggningen alls.

Men min häst verkar i alla fall vara på topp. Även om det inte går att rida ute så är hon i toppform. Nu är vi klara för att rida med i elitlaget nästa helg i Örebro i alla fall. Och det var tack vare dom bra resultaten vi har haft. Var iväg o tävlade i linköping idag. I första klassen som var en 110 hade vi ett nedslag i grunden för att hon var jättespänd när hon kom in i ridhuset. Men i sista klassen som var en 120 var Lilly superfin! Vi vann klassen med ganska god marginal och ändå var det runt 80 startande. Fiiinaste hästen!



Tävlingen innan denna var på Katrineholm och var den första för i år. Den slutade också med en seger i 120. Suuperfina hästen! <3 Den klassen vann jag med mycket, tror det var drygt tre sekunder. Fina fina Lilly! (:





Bääästa Lilly! :D <3

Något mer spännande hände idag. Cattis, min ridlärare på specialidrotten var i Linköping med sin polle idag. Och hon har inte fått runt den på någon 110 förut och då frågade hon om jag ville testa. Jag var lite tveksam innan men bestämde mig sen för att försöka. Hehe, enkelt när man aldrig suttit på hästen förr. Det gick ju där efter också. Haha. Fick lägga en volt innan hinder nummer fyra för det stog så snävt och vi kom rätt kasst innan det så det var bättre att lägga en volt och få en bra väg. Sen gick det bra fram till sjuan som var en kombination. Där fick vi en utbrytning och jag hamnade på sidan och Vibeke var på väg rätt in i väggen men svängde undan precis innan så då åkte jag av. Men landade nästan på fötterna så det var lugnt. Kändes lite irriterande! Två språng från att gå runt banan var vi i alla fall. hahaha. Blev sugen på att ta en till klass sen bara för att.

Nu ska jag sova! Är hur trött som helst! En lång dag med många starter! Vi var i stallet halv 8 i morse och åkte där ifrån vid 20 i 8 nu på kvällen. Vi var alltså i stallet i 12 timmar.

PussoHej!<3


RSS 2.0