18 november

Halt häst, IGEN...!

Jag blir så sjukt ledsen! Lilly gör sig illa hela tiden! Skulle bara vilja skapa ett kuddland åt henne. Där allt var mjukt så att hon inte kan göra sig illa.

Nu är hon svullen i höger framknä och halt. Det hände i tisdags när jag var i Stockholm. Då tror vi att hon vrickade till sig eller något liknande när hon sprang in från hagen. I tisdags var benet rejält skullet och varmt, nu har det dock gått ner något. Men hon är ju fortfarande svullen och halt.
Vi har ringt till veterinären och dom sa att det kan vara en vrickning, sträckning eller till och med en fraktur. Det finns så mycket småben och fästen i knäet att det är svårt att avgöra. Men dom tyckte att vi hade gjort rätt med att låta henne ha boxvila och vi skulle fortsätta med det till på måndag då vi ska åka in till klinik om det inte blir bättre.

Min lilla prinsessa! Nu missar vi årets sista tävling! Och min sista tävling som junior. Lilla skruttehäst!

Men hon är så hemskt arg nu! Helt galet! Jag tyckte hon var arg förra veckan, men det är INGET mot det här! Lilla gumman, håller på att krypa ur skinnet! Hon är i alla fall jättesnäll när hon står inne om dagarna i alla fall. Tur det!



Jag har i alla fall ridit Pompe idag. Och i början var det inte kul. Jag red på fältet, och där brukar han inte ridas, och dessutom var det mörkt! Han ville inte vara där och gjorde några riktiga dumheter, men till slut gav han sig när han märkte att han ändå inte fick gå hem och att det bara blev jobbigare av att hålla på. Nu får vi se om han blir mitt projekt eller inte. Vi ska avvakta till på söndag för att se vad dom förra ägarna säger.. Nu när Lilly ska få vila upp sig ordentligt passar det ju bra med ett nytt projekt. Han är ju egentligen en fin häst! Bara man plockar fram det.

Nu ska jag sova! Ska till Stockholm imorn igen. hah.

PussoGodnatt!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0