10 november

Jag är ju så otroligt bra på att blogga!

Nu är Lilly vaccinerad och ska få vila helt och hållet tills imorn. Då ska hon skrittas och vart efter sättas igång lugnt. På måndag är det nämligen Fredrik Spetz-träning med skolan och nästa söndag är det årets sista tävling på mjölby som gäller.

Kanske skulle dra lite tävlingsresultat eftersom jag är så dålig på att blogga och har missat att skriva om halva tävlingssäsongen.

Oj oj, sist jag skrev var 12 september, DM på skogslotten..


16 oktober
Daniel Svensson-träning. Gick bra! Lilly var jättefin och lydig.

17 oktober
Tävling på Vikbolandet. Fin, men hade lite stolpe ut. Det var första inomhustävlingen och det märktes. Vi hade lite svårt att hitta galoppen och komma till ridning ordentilgt. Speciellt i 130. I 120 gick det ändå ganska bra. Hade ett retligt nedslag i omhoppningen dock. Men blev dock placerade på 0+4 fel.



30 oktober
Tävling på Björkvik. Väldigt fin! I 120 glömde jag dock vägen. Det var en A:0 och när jag glömde vägen red jag runt några hinder jag hade tänkt att rida innanför. Det bidrog då till att jag fick en sämre tid. Kom i alla fall fyra, men det kändes lite retligt att jag skulle kunnat placera mig mycket bättre om jag hade tagit den vägen jag hade planerat.



I 130 var hon också jättefin! Vi fick dock ett missförstånd på ett våghinder. Hon så inte avståndet riktigt, jag bad henne att gå av stort men hon tog ett halvt galoppsprång till och hann då inte upp. Så där hade vi 4 fel. Det var en A1:a och det var bara en enda nolla så det vart ingen omhoppning. Vi blev fyra även i denna klass. Hade placerat mig bättre i denna klass om jag hade galopperat på mera och tagit kortare vägar. Men jag hade en bra och trevligt runda och det är det som räknas.



7 november
Tävling i Linköping. Fin. Hade dock kassa förutsättningar. Framhoppningne endast i ett varv och det var djupt på kortsidorna så in i bängen! Både på framhoppningen och på tävlingsbanan. Inför 120 kunde jag knappt hoppa fram alls. Startade sent i klassen så det var helt uppgrävt på framhoppningen. Man landade liksom som i en grop efter oxern. Men hon var ändå fin i klassen. Hade en ner i omhoppningen. Nådde inte riktigt över en oxer som stod ur sväng. Jag vågade inte riktigt galoppera ut på grund av att det var så djupt på kortsidorna. Hamnade precis utanför placering.
I 130 var förutsättningarna bättre. Vi startade tidigare i klassen, så då var det inte lika dåligt underlag. Vi hade dock ett nedslag. Det var på ett plank som hade som påbyggnader. Och smart som jag är red jag på det högsta.. Lilly blev lite lurad av det och lyfte inte på benen tillräckligt. Men annars var hon riktigt fin i den klassen.

Nu ska vi ladda upp inför Mjölby, årets sista tävling. Sen blir det lite vila för damen.

Sen ska jag upp och hjälpa Bella att klippa Lilli. Planen var egentligen att jag skulle ha dressyrträning för Bella idag. Men eftersom vintern har slagit till nu och det är hårt på ridbanorna. Så fick det bli klippning istället.

PussoHej!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0